tisdag 31 augusti 2010

På jobbet

Nu är det nära innan flyttlasset går. Har tagit semesterdag imorgon för att flytta in. Hur spännande som helst. Jag sitter som på nålar och försöker föreställa mig hur det kommer att bli att bo i den nya lägenheten. Jag bara vet att det kommer att bli absolut fantastiskt. Jag är nog mest nöjd över att vi får större köksyta och utrymme till alla superfoods, grönsaker, frukter, nötter, frön m.m. som jag kommer att tillreda i framtiden. Yey för det!

Träningen kommer att bli lidande de närmaste dagarna men då ska jag se till att äta mer raw istället. Jag tillredde en sallad till lunch idag, supergod! Funderar på att dra förbi Blueberry efter jobbet och köpa ett par superior smoothies som får duga till middag. Om jag blir hungrig köper jag bara frukt eller grönsaker, typ avocado eller något. Tur att det finns ett så bra smoothiehak som Blueberry när det krisar. En vanlig sallad ute är sällan ett bra raw food alternativ då den ofta är undermålig och innehåller för lite näring. Man blir ju hungrig så snart man ätit upp den... Tacka vet jag mina egna rejäla sallader med extra mycket vitaminer och näring :-)

På jobbet unnade jag mig en supergod raw snack med bl.a. torkade jordgubbar och kokos (MUMS!) från just Blueberry tillsammans med ett ingefära- och citronte från Yogi Tea. Jag köper hellre egna hälsoteer än dricker de vanliga svarta teerna som man får på jobbet. Ingefära är kanon för immunförsvaret och jag var helt beroende i höstas och i vintras. Dessutom håller den förkylningarna på avstånd. Älskar att ta med lite ingefära i mina smoothies och i färskpressade juicer. Det blir lite sting på det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar