fredag 27 augusti 2010

Bästa mellanmålet

Vilken kanonfredag! Måste bara ut och ta en lång promenad eller något. Det märks att hösten snart är här på riktigt. Jag bara älskar hösten när löven byter färg och det luktar natur. Jag får en sådan harmonisk känsla i hela kroppen. Härligt. Det är så viktigt att vara ute liten stund varje dag och få sin dagliga dos av sol. Då mår kroppen som bäst. I huden tillverkas d-vitamin när vi är i solen och det håller dig frisk från t.ex. förkylningar. Vi blir sjuka på vintern dels p.g.a. att vi får för lite solljus helt enkelt. Tycker själv att det är svårt ibland att få tid att vara ute men en liten stund (15-30 minuter) om dagen gör mycket.

Idag gjorde jag en fantastisk smoothie till mellanmål med passionsfrukt och rå kakao. Yummie! Det var det perfekta mellanmålet och en riktig energibomb. Jag lade i lite hampafrön för att smoothien skulle bli mer matig och för att få i mig lite protein. Hampafrön hittar man oftast i välsorterade hälsokostbutiker. Purple corn är en antioxidantrik superfood som jag skrivit lite om i tidigare inlägg.

Choco-passion yummie smoothie

1 banan
1/2 dl hampafrön
2 passionsfrukter
1 msk kokosolja
färskpressad apelsinjuice
1 msk rå kakao
1 msk purple corn (valfritt, är bra för din hy)

Mixa alla ingredienser i blendern. Hur gott som helst!

När jag var på hälsokosten häromdagen köpte jag bl.a. en aloe vera juice. Aloe vera är en planta med fantastiska helande egenskaper. Jag dricker den för att bibehålla ungdomligt utseende och få fin hy. Den är även bra för matsmältningen. Aloe vera finns som gel med vilken man behandlar brännskador och andra hudåkommor. Som kroppslotion använder jag en jättebra kräm som innehåller just aloe vera. Absolut en av de bästa jag har använt. Den har varit särskilt grym under sommaren när man solat och om man bränt sig. Jag märker att min hy blir ordentligt återfuktad. Perfekt helt enkelt :-) Den finns att köpa i vanliga affärer.


Ha en alldeles fantastisk fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar