måndag 30 augusti 2010

Happy Monday!

Happy Monday! Tänk att det kan bli så att man helt plötsligt gillar måndagar. Vad härligt det är :-) Då slipper man söndagsångesten och allt vad det innebär. Helgen spenderade jag med att fira mina vänner och att packa inför flytten. Det är alltid så mycket mer att göra än man tror. Men det gick riktigt bra. Är lite besviken på mig själv att jag inte tog mig tid till att träna i helgen för det känns nu att min kropp hade behövt det. Jag vet att det kommer bli ännu svårare att få tid de närmaste dagarna när flytten stundar. Det blir i och för sig en hel del kroppsligt arbete i och med det :-)

Vi äter så mycket raw som möjligt men känner att jag sakta men säkert kommer ifrån det mer och mer. Det beror nog dels på att allt är lite rörigt hemma när man håller på och flyttar, man ”lagar” inte mat på samma sätt eller handlar hem ordentligt med mat för att sedan slippa slänga. Jag märker ganska snabbt att jag inte är lika pigg och energisk så fort jag frångår raw food och så vill jag inte ha det. Jag ska hålla mig till raw frukost, lunch och mellanmål samt några middagar i veckan. När vi inte äter raw till middag brukar vi tillaga någon god fisk. I fredags gjorde vi en helt fantastisk gryta på torsk, mums och slurp sa det. Det var verkligen kanongott och till det serverades en kanonsallad. Yummie! Tar med receptet som dagens tips. Det är inspirerat av våra vänner Sophia och Josés otroligt goda fisk i ugn-middag.

Zaly’s goda torskgryta

Torsk (alt. någon annan god fisk)
Lök
Sockerärtor
Champinjoner
Paprika
Morötter
Kokosmjölk (helst ekologisk, t.ex. Kung Markattas)
Curry
Cayennepeppar
Peppar
Salt

Hacka och fräs alla grönsaker försiktigt (utom sockerärtor). Fräs/stek inte bort all näring. Lägg allt (även sockerärtorna) i en gryta och tillsätt kokosmjölken. Skär torsken i lagom stora bitar, tillsätt i grytan och låt koka upp i ca 8 minuter. Krydda och smaka av. Gör en god sallad till och servera. Hur gott som helst och superenkelt. Bon appétit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar