fredag 3 september 2010

Änglar på jobbet

Änglar, visst finns de! Vi har en ängel på jobbet som heter Lisa och igår hade hon ordnat en alldeles fantastiskt god lunch åt mig. Efter att ha arbetat som en galning med flytten hela onsdagen och startat torsdagmorgonen med ett möte hos vår leverantör kom jag eftermiddagstid till jobbet och vad väntade då på mig? En supersallad med räkor och avokado! Jag äälskar ju räkor och avokado. Lisa har förmodligen många gånger tyckt lite synd om mig som nästan bara äter råkost till lunch och var nog glad över att jag fick i mig något lite mer normalt. Hon hade faktiskt verkligen ansträngt sig för att göra något som passar min kost. Tack Lisa, du är min ängel :-)

Lisas supersallad med räkor och avokado

Sallad
Gurka
Tomater
Blomkål
Paprika
1 avokado
Skalade räkor
½ ägg (kokt)
Getost
1 klick skagenröra

Råkost var det inte tal om i onsdags mitt i all stress och flytt men jag undvek i alla fall flyttpizzan (med nöd och näppe). Mitt nya kök är ju helt fantastisk och jag ser verkligen fram emot att göra något riktigt gott, hälsosamt och raw till middag ikväll. Hmm.. vad ska det bli idag då?

Ha en härlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar