torsdag 23 september 2010

Chokladboll eller chokladboll? Det är frågan

Så här ser det ut till fredagsfikat på jobbet. Hallå, hur ska man kunna låta bli när sötsuget lockar på eftermiddagen??? Jag brukar kunna stå över när jag är mitt i en detox för då vet jag att jag bara ska hålla mig till min hälsosamma kost och dessutom blir jag mindre sugen på godis, sötsaker och skräpmat. När jag äter som ”vanligt” är det svårare att stå emot... Men, det är skillnad på chokladbollar och chokladbollar ;-) Pröva istället mina grymt goda chokladbollar som är otroligt goda och dessutom nyttiga (följ receptet och rulla dem i kokos). Visst innehåller de naturligt socker men man orkar oftast inte stoppa i sig hur många som helst för de är väldigt mättande.



Min fina väninna som även försöker bli gravid ska pröva en 3-dagars detox kur som jag har knåpat ihop. Det är ett fantastiskt sätt att rena kroppen, bli av med gifter som ackumulerats under åren, bli piggare fräschare, få mer energi och helt enkelt må bättre. Som bonus blir man dessutom av med överflödiga kilon :-) Det är riktigt bra att ladda kroppen med näring och vitaminer när man t.ex. försöker bli gravid. U go girl! Ni kan gärna maila mig (sandrasrawfood@hotmail.se) om ni har frågor kring raw food, detox och hälsokost.

Imorgon kommer mina kära, underbara gamla (de är inte gamla men numera f.d.) skolkamrater på besök från södra Sverige. YEY! Vi tjejer ska slå runt i storbyn heeela helgen lång. Jag ska se till att ordna lite raw treats och gott så det inte spårar ur helt på hälsofronten ;-)

Happy Thursday wonderful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar