onsdag 15 september 2010

Småförkyld

På eftermiddagen kände jag mig snuvig och fick känningar i halsen. Jag förkyld? Det händer inte ofta kan jag säga. Det kan dels bero på att jag ätit mer raw food och green smoothies på sistone och vara ett detoxsymptom. När jag kom hem gjorde jag ett eget te på ingefära, citron och kallrörd honung. Det var riktigt gott och passar bra när man känner sig lite småkrasslig. Ingefära är bra för immunförsvaret och förbättrar matsmältningen. Äkta kallrörd honung innehåller mängder med hälsosamma och välgörande näringsämnen. Perfekt vid förkylning!


Ikväll kurar jag ihop mig i soffan med mitt te, gårdagens raw äppelpaj (mmm... :-) och en bra bok. MYS! Imorgon får jag hoppas på lite sol. När solens strålar träffar huden bildas d-vitamin, som håller oss friska från sjukdomar som förkylningar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar