torsdag 16 september 2010

Superpowerful

Kände mig tung i huvud och kropp i morse. Men jag mådde genast lite bättre så fort jag kom upp ur sängen. Nu så här på kvällskvisten känner jag mig på bättringsväg. Skönt. Det blev en lång dag igen men när jag äntligen kom hem gjorde jag genast en superpowerful dryck med massa olika superfoods, särskilt sådana som förstärker immunförsvaret. Min beställning av superfoods hade kommit idag, gissa om jag blev glad! Lite som på julafton för en sådan som mig ;-) Jag funderade länge på vad jag ska göra av allt, helst vill jag förtära alltihop meddetsamma ;-)

Superpowerful superdrink

1 dl hampafrön
1 msk rå kakao
1 msk maca
1 tsk suma
1 msk camu camu
1 msk kokosolja
1-2 tsk honung (kallrörd)
1-2 dadlar
1 dl hallon
2-3 dl vatten

Mixa allt i en blender till en dryck. Förtär och känn kraften :-)

Rå kakao - innehåller antioxidanter, skönhetsmineralen sulfat samt hundratals näringsämnen.
Maca - ökar fysisk styrka, fertilitet och motverkar stress
Suma - brasiliansk ginseng. Ökar muskelmassa och uthållighet (som en naturlig anabola). Bra för immunförsvaret, innehåller mängder med näringsämnen (bra när man tränar).
Camu camu - innehåller den högsta halten av c-vitamin än någon annan växt. Immunstärkande samt stärker hjärta, hjärna, ögon, lever och hud.

Fantastiskt, eller hur! Det blir nog inte mycket bättre än så här. BTW, du får tag i alla superfoods på www.rawfoodshop.se

Ha det alldeles, alldeles underbart :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar