söndag 24 april 2011

Underbart med påskledigt

Idag är jag ledig, på riktigt alltså. Inga middagar inplanerade, inget besök och inga upptåg. Wow, vad skönt att bara ta dagen som den kommer och slappa. YEY, som jag har längtat efter lite lugn och ro. Det blev en del vanlig lagad påskmat under påskhelgen och idag har jag lite ont i magen. Är inte van vid den lagade maten så det känns. Hela dagen har handlat om mig själv och min kropp samt mys med älsklingen så klart :-) Dagen började med en fenomenalt good smoothie, den här kan jag verkligen rekommendera för den smakade verkligen len, härlig, solig sommar :-)

Somrig morgonsmoothie

ca 3 dl färskpressade clementiner alt. apelsiner
1 guava alt. mango
1 banan
1 dl havtorn

Mixa i en blender. Klar att avnjutas :-)

Efter frukost tog jag en joggingtur i det underbara vädret sedan lite work-out och stretch på det. Härligt! Det jag verkligen lyckats bra med under den här detoxen är att röra på mig varje dag och träna. Nu är jag nästan beroende och ser fram emot min power walk eller joggintur samt styrke- eller yogapasset. Det är fantastiskt skönt att känna så. Det handlar om att komma igång och hålla ut de första 2 veckorna, sedan är man hooked!

Jag gjorde en raw tomatsoppa till lunch och en hallon- och chokladmousse (raw såklart) som mellanmål. Den gick åt så fort att jag inte hann ta kort, haha, får bli nästa gång. Jag har fryst in en massa god frukt som ska bli raw glass, MUMS! Till middag blir det nog en skön grön sallad :-)

Ha en underbar fortsatt påskledighet!

1 kommentar: