lördag 30 april 2011

Raw food pepp

Det är så häärligt med detta väder och att jogga på morgonen. För varje vecka som går orkar jag springa mer och mer. Fantastiskt! Även fast vi inte följde detox-programmet till punkt och pricka så har vi märkt skillnad. Våra kroppar är mer slimmade och tonade, min pojkvän har gått ner i vikt och vi orkar mer. Det är inte dåligt inte. Dessutom äter vi betydligt bättre, vi var duktiga och åt bra innan men nu vi börjat äta ännu mer raw food och det vill vi verkligen fortsätta med. Det är otroligt svårt (för många iaf) att börja äta 100% raw direkt. Vi har valt att införa raw mer och mer i vår kost i en takt som känns bra för oss.

Vi har dessutom verkligen kommit igång med träningen ordentligt. Det känns otroligt härligt. Mitt mål är att träna varje dag, men jag har satt upp 5 dagar i veckan vilket är mer rimligt för mig just nu. Det handlar om att prioritera om sin tid, gå upp lite tidigare t.ex. och komma igång. Har man motivation och vilja så går det. Jag skriver upp all min träning på Funbeat.se, det är så kul att se hur det går och bra att ha historik samt se sina framsteg.

Vi kommer att göra fler detox/raw food program framöver för att få in det mer och mer i vår vardag. Något jag verkligen kan rekommendera till alla. Det är lättare att vara disciplinerad när man vet att det bara är för ett tag, fördelarna är så många med råkost och träning att man ofta väljer att fortsätta med det i sin egen takt. En detox är ett bra sätt att komma igång och pröva på råkost. Det är inte alltid enkelt men vi behöver alla verkligen tänka på vad det är vi egentligen stoppar i oss och vad det gör mot våra kroppar. Och, vem vill inte ha drömkroppen och må toppen?

Lite raw food pepp blev det denna gång :-)

Är så dålig på att ta bilder i min raw food vardag men här kommer några från Blueberry denna vecka. Bättring ska det bli!


Lunch med darling på Blueberry

Strawberry- och gojistick från Blueberry, mums!

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Tack för en inspirerande blogg! Var du på rawfood festivalen förra året? Funderar på att åka i sommar och undrar om den är bra? Vore så kul att träffa fler "raw-foodare"!

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att du gillar bloggen, det är det som är meningen att inspirera och inspireras :-) Tack! Var tyvärr inte på raw food festivalen i fjol, hade inget sällskap med mig men tänker åka dit i år med eller utan. Är också jättesugen på att träffa flera raw food "tomtar" som mig ;-) Ska du dit? Är du från Sthlm?

    SvaraRadera
  3. Jag ska dit! Jag kommer också åka med eller utan sällskap, måste ju passa på när något sånt här händer i Sverige! I sommar blir det även en sväng till LDN för att prova lite Raw-food restauranger, tyvärr är inte utbudet så stort i Sthlm än, men det måste ju vara på på väg eller hur?!?
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera