fredag 15 april 2011

Detoxdag 5

Detoxdag 5. Igår blev det tyvärr ett kort detox avbrott dock ett inplanerat sådant. Jag hade tänkt att skjuta på detoxen en vecka pga ett restaurangbesök som bokats in för länge sedan men kände att jag ville köra på ändå och göra det bästa av det. Det är lång ifrån ultimat att äta en rejäl lagad middag mitt i en detox men jag får se till att hålla mig strikt till det som ska ätas under resten av tiden. Ska man detoxa bör man helst "cleara" sitt schema de närmaste veckorna men det är inte alltid så lätt... Jag ser till att göra det bästa av det och inte nedslås av att det inte blir helt perfekt.

Detoxen började komma igång i kroppen ordentligt dag 4 men jag kände mig fortfarande lite trött i kroppen. Jag känner mig också väldigt mätt på detox-maten och inte särskilt sugen på annat. Man saknar fyllnaden i magen och känner att man vill tugga på något men är inte särskilt sugen på något. Det tyder på att man fyller kroppen med näring och bra mat!

Startade dagen med en smoothie och till lunch blev det en Pure Greenius smoothie från Blueberry, vi satt i Kungsträdgården och mös i solen, wow vad uuuuderbart! Nu blir det en enkel avokado- och tomatsallad. Gott!


Jag har kommit på en ny mellanmålskombo! Kokosjuice och Raw bovetecrunch, det är goda grejer det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar