lördag 9 april 2011

Exotisk fruktsallad

Wow, äntligen helg. Hääärligt! Fint väder har vi också. Den här helgen ska bara vara min och jag ska inte boka upp mig som jag normalt brukar göra. Funderar på att ta dagarna som de kommer och göra sådant som faller en på. Hur ofta gör man det nu förtiden? Jag tror man behöver det mer än vad man tror. Träning och egen tid, det låter som lyx i mina öron :-) Det är så lätt att boka upp sig på en massa saker som man bör göra men efter ett tag är det egentligen bara uppbokad tid som skapar stress...


Jag gjorde en riktigt god efterrätt häromdagen; en enkel och mumsig fruktsallad :-)

Fruktsallad:

2 st passionsfrukt
jordgubbar
1-2 kiwi
physalis

Cashewgrädde:

1 dl cashew
lite saft från en apelsin
1-2 msk vatten
1 tsk vanilj

Mal cashewnötterna till fint mjöl. Blanda med resterande ingredienser i en matberedare/mixer till gräddig konsistens. Smaka av med vanilj. Toppa fruktsalladen med grädden:-)

Dessa teer dricker jag just nu på jobbet; Clippers Organic lemon & ginger infusion och Dr. Yangs Enerqi. Dr. Yang gör en massa spännande tesorter med olika hälsoeffekter. De är baserade på "hälsosamma örter enligt traditionellt kinesiskt recept" (Dr. Yang). De har bl.a. Mood for Love, Kick-Start och Belly Balance…. Coolt!


Ha en bäst helg!

1 kommentar: