tisdag 26 april 2011

Glass i stora lass

Weeee, energi! Nu mår jag tusan bra alltså. Det är superskönt att träna, jag längtar tills nästa pass och jag älskar att äta raw food. Haha, tänk vad en detox kan göra :-) Folk säger att min pojkvän gått ner i vikt, vi har dock inte kollat det än men det tycker även jag att han har. Även fast jag ser honom varje dag så märker jag verkligen skillnad. Jag har förhoppningsvis inte gått ner något, smal är jag redan men tusan vad bra jag mår och nu har jag fått visat leg flera gånger i helgen så vette tusan om jag blivit yngre på detox-kuppen? Haha, inte helt fel!

Det jobbigaste för mig var middagarna och kvällarna under detoxen. Jag är inte van vid så lätt och lite mat men nu känns det såå mycket bättre och jag blir verkligen mätt på det jag äter och mår bra, dessutom har jag nog inte gått ner något i vikt heller och det ville jag inte. Min pojkvän hanterar detoxen mycket bättre än mig, vi har helt olika kroppstyper och behöver olika typer av mat vid olika tider på dagen. Jag behöver äta ofta medans min pojkvän kan klara sig hur många timmar i sträck som helst utan mat. Det är otroligt bra att lära sig om sig själv och sin kropp då vet man bättre hur man ska hantera olika situationer och hur man ska äta för att må som bäst, för vi är ju alla olika. Vi har dessutom börjat träna och rör på oss mer än tidigare samt har mer energi till det.

I morse gjorde jag en morgonsmoothie på acai, blåbär och apelsinjuice. Mumisgt! Till lunch blev det en sallad och till middag en green soup (raw gazpacho) samt ett lass med jordgubbar och cashewgrädde. Mmmm... vilken lyx! Gott som tusan.

Världens bästa glass

1 banan
1 guava
1/3 ananas
3 dl apelsinjuice

Frys in banan (utan skal), guava och ananas. Pressa ca 3-4 apelsiner och mixa tillsammans med de frusna ingredienserna till en riktigt mumsig glass! Suuupergott :-)

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Åhhhhh va gott det ser ut!! Måste köpa guavafrukt så fort jag får syn på en! Ska till Gbg i helgen så där får vi hoppas att de har :D
    Vart hittar du jordgubbar nu?

    Roligt att läsa att ni mår så bra på eran detox och att ni tränar mkt! Inspirerande : )

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej :-) Jag köper mina jordgubbar i vanliga mataffären, det är svårt att hitta svenska och ekologiska gubbar just nu tyvärr... Jag köper inte vanliga gubbar så ofta men ibland. Det är trist att det är svårare med eko-frukt i Sverige. Man får göra det bästa av det. Vi mår toppen, och försöker hela tiden ta det till nästa nivå och äta mer råkost. Du är superduktigt med alla dina goda och inspirerande recept. Fortsätt så! Superkul :-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Haha juste jag frågade ju här om gubbarna, hade glömt det, så du får stå ut med lite spam ; )
    Ja det är tråkigt med frukt o grönsaks utbudet i Sverige... =/ Spec på ekologiskt!!! Ja det får man göra, man får ta va man haver så att säga!
    Aww va du är gullig!! TACK. :D
    Jag tycker du är superduktig också! Kram på dej

    SvaraRadera