söndag 12 januari 2014

Deeeeetox!!!!

Yupp, det är dags igen, wohoo!! Out with the old and in with the new. Dags att rensa ut slaggprodukter, gifter och annat skit som kloggat igen därinne i kroppen. Fräsch insida syns på utsidan! Känns extra bra att göra det såhär efter nyår då allt är lite som en nystart, en ny chans och som att börja om igen. En stor anledning till att jag är en stor fan av detox är förutom att man mår så bra är att det hjälper det mig att bibehålla bättre och hälsosammare vanor framöver. Det tar mig till nästa nivå på ett sätt som känns naturligt.

Jag har detoxat många gånger och hjälpt flera att detoxa. Denna vecka är tillägnad Raw Food Detox på bloggen så det kommer en massa supertips, yehaa! Passa på att maila mig (sandrasrawfood@hotmail.se) era frågor så tar jag med dem i mina inlägg.

Dagens detoxtips: Förbered dig väl! Har du inte gjort en detox förut rekommenderar jag 3-5 dagar. Är du erfaren har du själv koll på hur lång den ska vara, kanske 1-3 veckor. Tänk på att vi alla är olika och kommer reagera olika under detoxen. Se till att du har ditt matschema klart och en inköpslista för alla dagar. Handla allt på en gång och INGET annat. Se till att endast ha detoxingredienserna hemma för att undvika att snacksa på annat. På min raw food detox innehåller mycket mat och näring så man går inte hungrig. Det kan vara svårt att komponera ihop en egen detox därför rekommenderar jag att läsa några detoxböcker som ger bra info och inspiration samt hjälper med dagliga recept. Googla raw food recept.

Det finns många detoxpreparat därute. Jag brukar köra på Holistics Ultra Detox samt Ultra Balans. Smakar iiiinte gott men så värt :-)

Boktips:
Pigg och glad med Raw Food av Vibeke Amdisen
Juice Power and Detox av Renée Voltaire
Raw Food: ett lättare liv på tre veckor av Erica Plamcrantz Aziz

Bra raw food böcker

Äntligen hittat ett gott detox-te :-)
Love



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar