torsdag 24 februari 2011

Lyxiga mellanmål

Av den 100%-iga raw Pacarichokladen blev det en lyxig musli. Har mumsat på den hela dagen på jobbet. Wow, vad gott och nyttigt! Måste vara världens bästa eftermiddagssnack.



Lyxig musli

Pacarichoklad, 100% raw (eller annan raw choklad)
2 dl hampafrön
1 dl gojibär
1 dl russin (alt. torkade tranbär)
1 dl pumpafrön

Hacka chokladen i mindre bitar och blanda tillsammans med resten av ingredienserna i en lämplig burk. Strö över mjölken/filen på morgonen (allra helst raw mandelmjölk).

Till kvällssnack igår blev det granatäpple och passionsfrukt i en skål. Sååå gott! Enkelt och dundernyttigt. Jag har kommit in i en jättebra raw period just nu och det är helt underbart. Det känns som ett tungt, tjock täcke lyfts från min kropp och jag har mer energi, vitalitet, inspiration, vilja samt kärlek. Det passar alldeles perfekt nu när jag slutar mitt jobb och börjar med något helt nytt. Ett nytt kapitel i mitt liv. Spännande!



1 kommentar:

  1. Åh va du är duktig!!! Tänkte också göra musli snart! Men jag tror jag ska torka min musli lite i ugnen så den blir lite krispig o god.... :D
    Det får bli imorn... !

    SvaraRadera