tisdag 19 oktober 2010

Vaniljrutor och organsikt schampo

Gjorde precis en suverän Green smoothie till middag och riktigt goda vaniljrutor :-) Det är så fantastiskt att man kan äta raw godis nästan när man vill utan att skämmas. De innehåller inget socker, mjöl, smör eller tillsatser utan bara nyttigheter. Hur bra som helst :-) Däremot ska man vara försiktig med hur mycket frukt och sött man stoppar i sig, det naturliga sockret är inte heller bra i för stora mängder. Man ska ha helst upprätthålla en bra balans mellan fett, kolhydrater och protein. Det finns ingen ultimat riktlinje på hur mycket av vad man ska äta då det är helt olika från person till person men jag brukar tänka på att äta lika mycket av alla delar d.v.s. ca 33,3% fett, 33,3% kohydrater och 33,3% protein. David Wolfie skriver om just detta i sin bok The Sunfood Success Diet System (en grymt bra bok om raw food och kostlära).

Recept på vaniljrutorna hittar du här. De är grymma!

Jag köpte precis ett riktigt bra schampo och balsam från Aubrey Organics. Love IT! Det är helt naturligt och innehåller bara bra ingredienser som t.ex. aloe vera, kokosolja, shea smör m.m. Precis vad håret behöver. Flaskan är dessutom nedbrytningsbar, hur bra som helst! Det fanns många schamposorter med olika egenskaper att välja mellan. Jag valde till sist GBP Balancing schampo och balsam eftersom de stärker, reparerar håret samtidigt som det är fukt- och energigivande samt ger lyster. Jag köpte dem på ClearLife på nätet. Här ser ni mig i mitt nyschamponerade hår ;-)  





Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar