fredag 8 oktober 2010

Beauty smoothie!

Idag är jag i ett stort behov av en skönhetssmoothie, haha. Det blev lite väl sent igår efter lite bowling och sen middag med jobbet. Gööör kul, men idag är man lite sliten dock... Hungrig och dan efter jobbet fixade jag en grym Beauty smoothie till mellanmål (jag kände mig nästan lite vackrare efter jag druckit den, haha ;-)

Smoothien innehöll bl.a. papaya som är en frukt med helt fantastiska skönhetsegenskaper. Papaya renar och lugnar matsmältningsområdet, lindrar uppblåsthet, gör hyn vackrare, stärker naglarna och ger håret lyster. Papaya innehåller enzymer som motverkar cancer och har hudrengörande egenskaper. En halvmogen papaya ska både ätas och smörjas in i ansiktet för ultimat skönhetseffekt. Enzymerna mjukgör och löser upp döda hudceller samtidigt som den ger näring åt huden och främjar en hälsosam hy. Enzymerna skyddar, stramar upp och reparerar hudens kollagen vilket motverkar rynkor och skador på huden. Wow! Vem behöver en massa skönhetsoperationer och artificiella produkter nu? :-)

Skär upp en bit halvmogen papaya och smörj in den i ansiktet. Låt verka i ca 10 minuter innan du sköljer bort det.  Fabulous!

Beauty smoothie

1 papaya
1 mango
1 msk aloe vera (valfritt, finns på hälsokosten)
1 msk purle corn (valfritt, super food som innehåller mängder med antioxidanter)

Mixa allt i en blender med lagom mängd vatten. Mmm... grymt gott och vacker blir man! Det enda som saknas nu är lite skönhetssömn. Får se om jag vaknar upp till en vacker prinsessa imorgon ;-)


Take it easy beautiful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar