fredag 15 oktober 2010

Räkmackans dag och raw pizza

Igår blev min dag fulländad efter att ha firat räkmackans dag som sig bör med en suuupergod räkmacka och ätit en raw pizza till middag. Ääälskar räkor och det ju grymt att man kan käka nyttig pizza (ok, kanske inte riktigt samma sak men ändå). Det är tydligen Arlanda och Landvetter som infört räkmackans dag så varför inte haka på den trenden :-D

Ett litet lunchhak nära jobbet gör grymma räkmackor, love it! Det var inget raw med den men just nu äter jag tre raw mål om dagen och ett tillagat. Raw brukar jag vanligtvis vara till frukost, lunch och mellanmål sedan äter jag oftast en vanlig middag.

I morse vaknade jag riktigt tidigt, skööönt... Jag unnade mig en lååång, lugn, stillsam morgon. Hade tänkt träna men ides inte skynda mig så det blir träning efter jobbet istället. Gött, det behövs efter heel arbetsvecka sittandes framför en dator. Vad jag längar till ett mer rörligt jobb ibland...

Receptet till raw pizzan hittar du här. Den är suupergod! YUMMIE! Det finns många olika raw varianter på pizza och till de flesta behöver man en torkugn eller en vanlig ugn som värmer under 50 grader. Men detta recept är enkelt, snabbt och riktigt gott. Det kan vem som helst göra på tio minuter. Perfekt!!


Snart är det helg! Ha det alldeles, alldeles underbart <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar