tisdag 26 oktober 2010

Filminspelning pågår!

Å, nu var det ett tag sedan jag bloggade. Jag hade så mycket inspiration till bloggen igår men det hanns inte riktigt med. Så här kommer det :-)

Måndagen fick en skruvad start, antagligen för att jag nollställde mig helt under helgen. När jag skulle sätta mig i bilen på morgonen (brukar inte ta bilen till jobbet i vanliga fall) var den helt täckt av is och frost. Det var riktigt vackert inifrån som ni kan se på bilden nedan. Isen bildade en helt magisk hinna över bilen, sjukt snyggt! Jag hade ingen skrapa så det tog ett tag innan jag säkert kunde köra iväg. Väl framme på jobbet upptäckte jag att jag lämnat datorn hemma ;-) Sedan spillde jag te över mina byxor och tomat på min fina vita skjorta. En sådan måndag, jag tog det med ro och skrattade gott åt mig själv det kan man allt bjuda på ;-)

Jag blev genom jobbet inbjuden till en helt fantastisk föreläsning i personlig utveckling av Raymond Ahlgren. Han var verkligen en inspirerande talare och föreläsningen gick ut på följande: ”DU är regissören, manusförfattaren och huvudrollsinnehavaren i filmen om ditt liv”. Du har alltid ett val och du bestämmer ditt eget öde. Är du där du vill vara i ditt liv? Om du fick bestämma helt fritt och använda din fantasi vad skulle du göra och vara idag? Har du det arbete du vill ha? Har du den familj du vill ha? Har du den partner du vill ha? osv.. Det handlar om att inse att man faktiskt har ett val och det är upp till dig att ta dig dit du vill i ditt liv, ingenting är omöjligt.

Jag är ju en riktigt sucker för personlig utveckling, coachning och positiv inspiration. Har precis köpt boken - Ta fram kraften inom dig av Susanne Pettersson. Ska bli spännande och se om jag lär mig något nytt som ger mig insikt och tar mig närmare mina personliga mål.

Under föreläsning bjöds det på lite tilltugg, jag norpade genast en chokladdoppad jordgubbe. Mums!


Köpte nyligen detta ekologiska läppstift i färgen red-orange. Nice! Röda läppar är ju stekhett i höst :-) Extra kul att läppstiftet är naturligt, av hög kvalitet och innehåller inga läskiga kemikalier och gifter. Köpte det på Clear Lifes hemsida här. Det är extrapris på de sista läppstiften så pass på! Finns i två färger.


Ha en uuuuunderbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar