torsdag 29 november 2012

Mer energi i vinter

Wow, äntligen kom snön! Tjohoo!

De senaste åren har jag börjat uppskatta vintern allt mindre, det är mörkt och slaskigt, kallt och grått, blä. Man är hängig och lite smådeppig. Nä, skit med det säger jag. Jag tänker inte bli sjuk, deppa ihop och vara sådär j-la trött i vinter. Jag kan gå med på att "slow it down" och mysa lite mer men jag vill ha energi och må bra. Då är det till att ta hand om sig riktigt ordentligt! Det är lätt att ta till fusk och äta lite extra, träna lite mindre och stressa lite mer under julen men det ökar också risk för sjukdomar och trötthet. Blä, blä, blä för det och nog är ta mig f-n nog! Våga bli arg och begär mer än en trött och sjuk vinter!

Jag boostar med extra mycket grönt för att hålla magen i form och ge bra energi till kroppen, yes! Sötsuget har ökat eftersom jag gärna vill "unna" mig och mysa lite extra men nä, men det finns annat att ta till som inte är så sött men ändå gott, wohoo!
Green smoothie och bästa salladen ever med surkål och eko-gurka bla. Wohoooo!

Nässla är fullproppad med mineraler och vitaminer, en riktig näringsboost.  Motverkar inflammationer och är bra för pH-balansen i kroppen. Yes!

Rädda julen! Mer energi i vinter - ett event med Sporteopathy den 17:e december.

Behöver du mer energi och nya spännande matlagningstips i jul? Skönhet, hälsa och raw food med jultema. Kristina Fredriksson, Stockholms egen raw food guru, delar med sig av sina egna supertips för hur man får mer energi och bättre hälsa i en allt stressigare vardag. Sarah från Is Clinical är på plats och visar hur man tar hand om huden på bästa sätt. Mer info, se här

Tid: 17:e december kl 17:00 - ca 20:00
Plats: Sigtunagatan 3, T-Odenplan
Anmäl dig via mail till info@sporteopathy.com



Mitt favoritcitat: "What the mind can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar