tisdag 20 november 2012

Juiceverket

Tjohoo! Wow, visst är livet underbart :-) Jag brukar ofta tänka att om jag bara gör det där, och det där och det där... osv så blir mitt liv perfekt och jag blir mycket lyckligare... Hmm.. men efter det där och det där behöver man också göra det där och det där.. Det tar ju aldrig slut. Det är vägen dit (till målet, slutdestinationen) man ska passa på uppskatta och tycka om. Man är sällan nöjd och glad med precis ALLT bara för att man tagit sig över ett hinder. Då ser man bara nästa hinder (OBS! hinder=möjlighet).... Jag övar mig på att bara uppskatta nuet och vara lycklig och glad med mitt liv idag. Mål är viktiga så dem kommer jag aldrig släppa men att stanna upp, uppskatta och njuta av nuet är att leva livet. Annars hinner man aldrig bli glad och lycklig.

Vi spenderade en lycklig stund på Juiceverket i Mood-gallerian häromdagen. Det var som att sitta i en riktig bar, lyssna på skön techno-house musik och se på när bartendern göra sin grej... Juiceverket har hälsoshots, smoothies, och juicer, (nästan) allt är färskt näringsrikt och gott! Wohoo, vilket vinnande koncept.

Green juice á la Juiceverket


Shot med vetegräs, ingefära och lime :-)

Juiceverkets barhäng
"Stress is a waste of time" Deepak Chopra

"Everything in our life is a choice, are you going to make the one that improves your life or the easy one?" Dr Andrew Timbs


2 kommentarer:

  1. Åh vad man önskar man bodde närmare Stockholm :-), fast här i Göteborg har Rawfood baren öppnat, ska nog ta mig dit och hänga lite :-)
    Tänkvärda ord du delade med dig av.....övning ger färdighet :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är så klok Sandra! Tack för att du delar med dig! Åh vill gå till Juiceverket so bad!!! Lova att ta med mig dit när jag kommer och hälsar på dig i framtiden hehe :D
    Kramar <3

    SvaraRadera