torsdag 7 juni 2012

Världens bästa hudvård är rå

Min hy har aldrig varit så fin som nu när jag äter råkost och bara använder naturliga produkter.

Jag har under hela mitt liv haft hudproblem med acne och pormaskar. Jag har använt alla produkter från billigt till svindyrt, märkesprodukter, ”vanliga” produkter, kemisk peeling, ansiktsmasker och AHA-syra m.m. De har fungerat mer eller mindre men absolut inget så bra som raw food och naturprodukter. Med naturprodukter menar jag inte vanliga ekologiska produkter med något mindre kemikaliehalt än vanligt utan helt naturliga icke processade produkter med få och så råa ingredienser som möjligt. En tumregel är att innehållsförteckningen ska vara kort, max ca 8 ingredienser och om man inte förstår innehållet eller namnen i innehållsförteckningen ska man hålla sig undan, omöjliga-att-uttala-namn går fetbort! Rå hudvård är det absolut bästa! Det finns ett begränsat utbud i Sverige men det är inte alls omöjligt att få tag i fantastiska produkter och till bra priser dessutom.

Topp 1 på min lista är www.levandehud.se, här hittar man helt naturliga, ekologiska och många råa hudvårdsprodukter som dessutom är närproducerade. YEY! Helt fantastiskt! Mitt senaste inköp är deras nya magiska ansiktsolja Ansiktsglöd som ger min hud ett fint skimmer.


1. http://www.levandehud.se/, jag använder dagligen Ansiktsglöd, mjukvax och ansiktsrengöring med rasullera (kanonbra!) och mandeltvål.
2. Kokosolja av bra kvalitet är super i ansiktet och på kroppen, fungerar även som solskydd. Världens bästa!
3. Rå honung använder jag som ansiktsmask 3 gånger per vecka
4. Raw Gaias produkter (finns att köpa på www.ravarubutiken.se och www.clearlife.se bla). Min favorit är deras ansiktsspray och kräm med MSM

Övriga produkter som raw food världen svär på (har inte prövat dem själv men hört mycket gott om dem, finns inte i Sverige än). Här är framtiden hudvård, kom håg vart ni såg det först ;-)

Egyptian Magic
Living Libations
Ginale Skincare
Raw Essentials

"You can only become that which you imagine is possible" Okänd

8 kommentarer:

  1. Håller med om att naturligare mat och dito hudvård ger en mycket bättre kondition på huden!

    Nu vet jag inte vad hennes produkter heter men Mimi Kirk har också en raw hudvårdsserie. Vet inte om de finns att få tag på i Sverige, men levande hud verkar ju ha en fint utbud och inga fantasipriser heller. Toppen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för tipset. Det ska jag kolla upp. Hoppas flera av dessa produkter snart dyker upp i Sverige :-) Enklare att beställa hem och njuta av. Det finns så mycket bra därute, det är synd att vi förstör vår hy med massa onödiga kemikalier när det finns grym hudvård som verkligen hjälper :-)
      Tack!

      Radera
  2. Måste prova dessa produkter från levande hud, låter ju hur bra som helst. Spännande!!
    Ska ta o beställa idag... :D Tack för tipset!!
    Kör annars bara med kokosolja och rå honung samt en rengöring från 100% pure, men kan va kul o prova lite nya saker : )
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, det är faktiskt inte mycket som slår kokosolja och rå honung :-) Tycker i alla falla att alla Levande huds produkter är riktigt grymma äntligen någon riktigt bra att få tag i här hemma!
      Kramizar! <3

      Radera
  3. Egyptian Magic hittar du hos loveko.se för 375:- Jenny har en massa trevligheter bl.a tandborsten i bambu som ät min favorit =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Beatrice, vad bra att det äntligen kommit till Sverige :-) Tandborste i bambu låter spännande, ska genast kolla in det!

      Radera
  4. Egyptian Magic finns även hos Body Bazar för endast 359 kr - Body bazar är en butik med 100 % naturlig hudvård. Där hittar man även Rå rättvisemärkt och orrafinierad sheasmör samt annat exotiskt gott :)
    www.bodybazar.com :)

    SvaraRadera
  5. Living Libations har funnits och finns fortfarande att få tag på i Sverige, via min hemsida!
    www.kolminaisuus.fi

    SvaraRadera