lördag 28 april 2012

Green smoothie med power och extra allt

Weeeee, vilken fantastisk dag!! Startade med en super-greensmoothie med extra allt som fick mig att må toppen och gav mig massa energi, härligt. Det finns nog inget som gör det som en green smoothie ;-)

Mina detoxtjejer mådde mycket bättre efter dag 2 och 3, ingen huvudvärk, trötthet eller förkylningssymptom längre. På fredagen såg de riktigt pigga och fräscha ut. YEY! De tyckte det var en bra erfarenhet och att det gick bra att äta 100% raw food i 5 dagar. Alla är pigga, fräscha och kommer fortsätta tillföra smoothies samt lite raw luncher i sin kost. Det som var tuffast var detoxsymptomen, längtan efter varm mat, kött och sött men de gick aldrig hungriga. Tänk vad skönt för deras kroppar att få paus från den tunga mer svårprocessade maten, vilken powerboost! De kommer att fortsätta införa raw food i sin egen takt, vilket är mitt motto och ett riktigt bra mål. You go girlz! Fredagens lunch på jobbet såg ut så här, snyggt va:





Efter en grön morgonkick begav jag mig ut på en joggingrunda i mina Five Finger-skor. Det känns fantastiskt bra att springa i dem. Det är lättare, man orkar mer men man måste ta det lugnt i början annars risk för en hel del träningsvärk. Jag log hela rundan, det är mitt nya mål/motto BTW. Det är faktiskt roligare att springa när man ler, haha. Så här glad och peppad är jag innan jag beger mig ut på en tur, haha :-)



Kick-ass green smoothie med extra allt

1 stjälk selleri
1 äpple
1 kiwi
1/2 citron
1/2 kruka koriander
1-2 nävar ekologisk spenat
1 msk nässelpulver
1-2 tsk gurkmeja (antinflammatoriskt)
1 tsk spirulina
vatten

Mixa i en blender och servera i ett glas. OBS! För den som inte redan är greens smoothie fantast mixa bara i lite mer frukt.

Efter joggingturen gjorde jag supergod mandelmousse för att ladda om. Yummie!

Mandelmousse

1 dl mandel (blötlagda i ca 4-24 timmar)
1 msk mandelsmör
1 msk honung
2 msk cashewötter
1 msk kokosolja
Välj smak: rå kakao/carob/bär/citron+russin
3 msk vatten

Mixa i en matberedare och servera med bär, gärna jordgubbar. Gott, mättande och proteinrikt :-) Yummie









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar