tisdag 6 mars 2012

Superpowerful nyponsoppa

Wohoo! Vilken helg jag har haft i Madrid. Underbart roligt med vänner, det enda jag kan klaga på är utbudet av raw food. Som tur är har de mycket färsk frukt, grönsaker samt frön och nötter. Tyvärr blev det inte så mycket råkost som jag hade önskat men jag har lärt mig att vara mer förberedd inför nästa resa :-) En reseblender/miniblender kanske är en bra investering?

Häromdagen gjorde jag en supersmoothie som smakade nyponsoppa, haha vilket lyckligt utfall :-)

 Superpower raw nyponsoppa

1 tsk nässelpulver
1 tsk MSM
1 tsk vetegräspulver
2-3 msk nyponpulver
1 tsk maca
1 msk gojibär
2-3 dl färskpressad juice
1 msk linfrön (helst blötlagd i 4-6 timmar)

Mixa alla ingredienser i en blender och häll upp i ett glas. Gott! :-) Nässelpulver, MSM, vetegräspulver samt maca är valfritt, byt gärna ut dem mot andra superfoods. Gott att "sprinkla" på med lite rå kakaonibs :-)

Har nyligen köpt på mig mer Omega 3, denna gång blev det Barlean's organic Oils: The Essential Woman. Särskilt anpassad för kvinnor, har välgörande effekt för hormonsystemet samt ger starka naglar, fint hår och vacker hy m.m. Den är inte gjord på fiskleverolja vilket kan vara bra dels med tanke på alla gifter i haven. Just denna köpte jag på Hornsgatans hälsokost men finns i andra hälsokostbutiker och här (är dock lite osäker på om den är helt vegansk). Vegansk Omega 3 finns på Råvarubutiken på nätet här



Ha en fortsatt bäst vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar