måndag 10 oktober 2011

Höstsmoothie med gojibär

Aloha i höstrusket! Vad härligt kyligt och fint det börjar bli så här till hösten, haha man måste ju vara positiv. Jag älskar hösten när löven gulnar och det luktar sådär höstigt. Det är lustigt att jag sällan är sugen på raw morotskaka men när hösten nalkar blir jag jättesugen, det får bli en sådan någondag snart :-)

Än så länge njuter jag av mina smoothies bl.a. Jag gör ca 1-2 smoothies om dagen i vanliga fall och det är till frukost och eventuellt mellanmål. Det är otroligt viktigt att tugga i sig maten, aktivera käkarna samt stärka tänderna (med bra kost såklart. Socker, mjöl och mjölk förstör tänderna) helt flytande kost är kanske inte att rekommendera.

Höstsmoothie med gojibär

1 banan eller mango
apelsinjuice (helst färskpressad)
1 msk linfrön
1/2 dl gojibär
1 msk kallpressad olja (kokos-, linfrö-, eller olivolja)

Mixa i en blendera och servera i ett glas. Mumsigt!

Är du sugen på att testa på raw food eller vill träffa fler som äter raw food? Kolla in den här sidan: www.rawfoodmiddagar.se Här finns lite tips och ett nätverk för folk som vill träffas och äta raw food tillsammans i ditt område :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar