tisdag 25 oktober 2011

Grön drink!

Hua, hösten påverkar mig mer än vad jag vill erkänna. Det är mörkare och kallare, jag känner mig tröttare och hängigare. Dags att investera i superfoods, röra på sig och inte missa viktig sömn ;-) Låter lätt som en plätt, eller hur... eller? Man kan i alla fall börja med att unna kroppen en god grön drink. Godare än vad  den låter och ser ut. För att citera min pojkvän: "precis så här det ska smaka, den är ju jättegod och inte sådär gräsig och jävlig" haha!

Vår västerländska kost är för sur för vår kropp. För att må som bäst ska kroppen ha ett något basiskt värde, näst intill neutralt. Mat som kött, fisk, fågel, pasta, ris, ägg, läsk, socker, godis, kakor och nötter är sura. Vad brukar du äta om dagen? Grönsaker och de flesta frukter är basiska. För surt värde i kroppen orsakar sjukdomar och obalans samt påverkar ditt humör negativt. Ni fattar vad jag är ute efter...

Boosta kroppen med en grön drink som innehåller viktiga mineraler och verkar alkaliserande!

Green drink

3-4 stjälkar selleri
1/2 gurka
1/2-1 citron
1-2 äpplen
1 cm ingefära

Pressa i en råsaftscentrifug till juice. Drick och njut, godare än vad du tror :-) Den får mig på toppenhumör!

2 kommentarer:

  1. Vill ha en juicemaskin NU!!!! Ser sjukt gott ut och låter som värsta hälsobomben <3 Bra nu i höstrusket =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Yupp och suupergott! Kan verkligen rekommendera att köpa råsaftscentrifug men får du tag i en slowjuicer är det ännu bättre (lite svårare att få tag på i dag i Sverige men kommer komma stort om något år). Juice från en slowjuicer innehåller mer näring & vitaminer samt förstör inte cellerna. En råsaftscentrifug kan bli varm och förstöra viktiga enzymer & vitaminer unter själva pressningen... Kolla in www.slowjuicer.com
    Kram! :-)

    SvaraRadera