lördag 6 augusti 2011

Världens bästa sallad

Världens bästa sallad får man hos min mamma. Det är den fantastiska salladsdressing som gör det. Jag misstänker starkt att det är en av anledningarna till att jag är så frälst i raw food, för att jag är uppväxt med mammas sallad :-) (ok det var inte det enda vi åt men den stod ofta med på matbordet). Dressingen är superenkel att göra och är egentligen en helt vanlig salladsdressing men hur god som helst.

Mammas salladsdressing

1-2 msk olivolja
1 msk äppelcidervinäger
1/2-1 pressad citron
pressad vitlök (1 klyfta)
sal
peppar

Blanda ingredienser i en liten skål och ringla över salladen. Smaka av med salt och peppar. Måtten är ungefärliga.

I måndags åt jag denna sallad med avokado, oliver och fetaost, MUMS! Köp gärna opastöriserad fetaost. Pastöriserad innebär att osten hettas upp för att sedan snabbt kylas ned och minska risken för att farliga bakterier samlas. Men i god opasöriserad kvalitetsost finns massa näringsämnen samt enzymer kvar och man behöver inte oroa sig för farliga bakterier.

Te-mys hos mamma :-)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar