måndag 1 augusti 2011

Cykling och rosa smoothie

Från Kungsholmen in till stan, stan till Söder och från Söder till Kungsholmen osv... Nu är det cykling som gäller och låren som ska trimmas ;-) Vilket fantastiskt sätt att ta sig fram. Det är trevligt, går snabbt, lagom bekvämt ;-) och dessutom ingår gratis motion! Det är underbart och jag är överlycklig att jag äntligen börjat cykla och skippat åkkortet.

I helgen gjorde jag ännu en smoothie-succé som fick höga betyg av pojkvännen :-)

Rosa smoothie-succé

2 röda grapefrukt
2 apelsiner
1 msk kallpressad kokosolja
1 msk linfrön
2 dl hallon (gärna färska och egenplockade ;-)

Blanda alla ingredienser i en mixer och servera i ett glas. Drick och njut! Gott och dundernyttigt.



Vill man inte ta fram råsaftscentrifugen funkar Ikeas citruspress minst lika bra

Jag har efter flera års försök äntligen fått med ut min pojkvän på långpromenader. Förr kanske han gick med på det ett par gånger per år. Vilket fantastiskt sätt att njuta av det fina vädret, omgivningen och varandra. Det är ett riktigt bra sätt att umgås. Vi hinner prata och diskutera allt mellan himmel och jord. Det känns fantastiskt i hela kroppen efteråt och ni vet väl redan att man blir gladare samt mår bättre. Win-win helt enkelt ;-)

Ha det bäst för ni förtjänar inte mindre än så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar