söndag 7 augusti 2011

Goji- och blåbärssnack

Bland det bästa jag vet är nog godis/snacks som är nyttigt och gott! Jag älskar sötsaker och godis, ni är inte ensamna. Är det dessutom nyttigt och bra för kroppen blir jag fullkomligt överlycklig. Vilken lyx att få unna sig godsaker som gör att man både mår bra OCH ser bättre ut.

Gick loss på goji- och blåbärsbollar igår. Slurp sa det bara så var de slut. Men herrejäklars vad mätt jag blev. Antar att jag blev jäkligt snygg också, haha ;-)


Goji- och blåbärsbollar

1 dl valnötter
1/2 dl havre
1/2 dl riven kokos
1 msk kokosolja
1 dl blåbär
1/2 dl gojibär
1 msk rå kakao
3-4 dadlar
1 msk honung

Blanda alla ingredienser i en blender och rulla smeten till små bollar. Om de är kladdiga går det bra att doppa dem i havre eller kokos :-) MumS!

Goji- och blåbär innehåller mängder med näring, vitaminer, mineraler och antioxidanter, som är jättebra för kroppen. Antioxidanter skyddar oss mot fria radikaler vilket bl.a. förebygger cancer och motverkar åldrandet m.m. De har även en positiv inverkan på synen och motverkar åldersrelaterade synnedsättningar. Det är fantastiskt!

Ha det bäst! :-)

1 kommentar:

  1. Dessa var ju jättegoda! Tack för receptet, la upp det på min sida och länkade till din blogg :)

    SvaraRadera