söndag 27 mars 2011

Måndagslunchen klar

Så var matlådan till måndagslunchen klar. Det blir en variant av den här salladen nästan varje vecka för att den är så god och går fort att göra :-) Är lite lat i köket ibland, därför blir det oftast olika sallader till lunch. Att äta raw food till frukost och lunch ger mig energi som varar hela arbetsdagen och lite till. Sedan dricker jag en green smoothie vid ca fyratiden på eftermiddagen och då får man en riktig energikick!

Mumsig måndagssallad

1 avokado
1 mango
1/2 granatäpple
1-2 nävar ruccola
nötter (cashew eller valnötter)
1 msk olja (kallpressad olivolja t.ex.)

Blanda alla ingredienser i en skål och servera. Voila! Hur enkelt och gott som helst, MUMS :-)

Jag började dagen med ett Body Pump pass och det var nog det bästa jag kunde ha gjort för jag fick en sådan skön energi. Hade tänkt mysa runt och dra benen efter mig denna söndag men fick verkligen liv i kroppen av passet. Gött!

Imorgon bitti är det SatsCorePulse, det väcker liv i en måndagstrött kropp kan jag lova :-)

Godkväll!

2 kommentarer:

  1. Oj men va festligt det ser ut! :D
    Duktig du är!!!
    Jättegott verkligen, synd att jag inte har tillgång till eko mangos =(
    För mig får de bli en rå pizza med soltorkad tomatsås, lite dejonsenap, lite rödlök och spenat med paprika på ikväll. Gott det också som tur e : )
    Keep up the good work Sandra! Jag läser din blogg varje dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh, rå pizza! Det ska jag också göra. Jag drar mig lite för att göra mat som ska torkas men det är såååå GOTT! Jag älskar dina recept, det är verkligen jätteinspirerande att läsa din blogg :-)
    Tusen tack för dina fina kommentarer :-D Kram kram P.S Har stenkoll på din blogg ;-)

    SvaraRadera