torsdag 17 mars 2011

Conscious

Vad menas med conscious (medvetenhet)? För mig innebär det att vara medveten och göra så bra val som möjligt. Idag har jag spanat in H&Ms nya Conscious collection som rimmar med deras nya hållbarhetstänk och dragit i mig lite raw choklad från märket Conscious. Jag tog mig en funderare över innebörden av den nya hypen. Tycker att det är stort steg mot rätt riktning när ett så stort företag som H&M, som har ett enormt inflytande, arbetar allt mer för ett långsiktigare hållbarhetstänk. Klädindustrin påfrestar vår natur och miljö oerhört därför är det extra viktigt att stora modehus är mer "conscious" i sitt arbete. H&M skriver på deras hemsida att conscious står för ett hållbarhetstänk, miljövänliga materialval och ett ansvar för människan och planeten. Kul att det går åt rätt håll! Om H&M har hakat på den trenden kan det inte annat än vara "inne" med ett miljö- och hållbarhetstänk. Ju fler som hakar på det desto större förändringar kan ske. Vi har fortfarande lååångt kvar att gå men det här känns verkligen som ett stort steg i rätt riktning. Kul! Znyggt var det också ;-)

Läs mer om H&Ms conscious collection här: http://www.hmconsciouscollection.com/

Det blev en snabblunch på Blueberry och en grymt god raw chokladkaka med gojibär och kokos. YUMMIE! Är superlycklig över att jag jobbar nära Blueberry, det blir ofta en snabbvisit på lunchen ;-)




Have a beautiful day!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar