måndag 3 januari 2011

Med smak av himmel

Gott Nytt År!! Vilken fantastisk nyårsnatt och start på 2011. Jag har verkligen vilat upp mig efter en grym nyårsfest och känner mig redo att "kicka" igång det nya året och göra allt som jag vanligtvis bara drömmer om. Jag är redo! Mitt raw food år började med en otroligt god färskpressad juice, den smakade nästan himmel :-) Inspiration fick jag från boken Juicer och smoothies, som innehåller mängder med goda, magiska, nyttiga och superhälsosamma recept. Boken fick vi i julklapp av en vän som uppenbarligen känner oss väl ;-)


Färskpressad juice med smak av himmel

1/2 papaya
ingefära (1 cm)
1-2 stjälkar selleri
1 äpple
1 grapefrukt
2 apelsiner

Kör alla ingredienser i en juicepress/råsaftscentrifug, alternativt i en mixer med vatten (då blir det en smoothie).

I boken finns det recept på mängder med frukostjuicer, energidrinkar och goda smoothies. Bra om man t.ex. vill ge sig på några dagars juicefasta eller bara dricka något riktigt gott och samtidigt få i sig mängder med nyttigheter.

Efter jobbet blir det en Shape-klass på SATS, det är nämligen dags att shape-up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar