onsdag 19 november 2014

Vad äter jag till middag?

Har flera gånger fått frågor kring vad jag äter till middag. Det är väldigt olika och nej, jag äter inte bara raw food särskilt inte under vinterhalvåret, då jag anser att vi nordbor behöver lite varmare mat.

En favorit är ångkokta grönsaker med fisk eller lätt stekta grönsaker med pumpafrön och kokos. Det är något jag tillagar nästan varje vecka. Nu är det äntligen grönkålstider (tjohoooo) och då brukar jag använda det i min matlagning.



Idag gjorde jag är en lättstekning i kokosolja med broccoli, blomkål, brysselkål, lök, tomat och grönkål. Det är superenkelt att göra och en favoriträtt.

Jag brukar äta mer Makrobiotiskt under vinterhalvåret som t.ex. misosoppa, grönsaker, råris, syrade grönsaker och alger. Då känner jag mig mer balanserad och varm i kroppen :-)

Ekologiska stekpannor och kastruller i köket är superviktigt för mig! 
För mig är det viktigt att redskapen i köket är ekologiska och innehåller så lite farliga ämnen som möjligt. Särskilt det vi lagar maten i och det vi äter ska vara så kemikaliefritt som möjligt. Hittade detta märke KOI på Allt för Mat mässan som gör Ekologiska, kremiska stekpannor :-) Yey!

Love!



3 kommentarer:

  1. Hej Sandra! Levandehud-Anna här om du minns mig :) jag trillade in på din blogg och passar på att inspireras och säga hej! Hoppas allt går bra för dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Åh, jag har sökt efter dig! Jag blev så beroende av fler av era produkter och letat och letat efter likvärdigt men icke!! Kan man på något sätt få tag i dina produkter? T.ex. mineralpudret (bästa ever!), mandeltvålen och dagkrämen? Hälsningar Sandra :-)

      Radera
  2. Vad roligt att höra! Nej jag fick ju paradoxalt nog sluta när det började gå bra :) Dock har en god vän tagit över recept osv och planerar starta upp något liknande inom kort (jag kan hojta när hon startar upp). Jag har nyss börjat blogga för att tända den där raw gnistan igen - hur kul som helst :)

    Ha det bra

    SvaraRadera