tisdag 11 april 2017

Vatten i världsklass

Jag är lite besatt av renat vatten och undviker helst vatten på plastflaska. Ja, vi i Sverige har förmodligen det renaste vattnet i hela världen! MEN vad säger det egentligen? Hur rent är det? Det säger kanske mer om vilket skitvatten andra länder har än om hur rent vårt vatten egentligen är. Tyvärr kan inte våra reningsverk filtrera bort vissa kemikalier från bland annat läkemedel. Hur mycket läkemedel spolas inte ner i avloppet idag eller kissas ut (tänk p-piller och antidepressiva...). Mmmm... mums, lite extra hormoner... Låter supermysigt..

Well, jag gör mitt bästa att rena lite extra och har hittat denna fantastiska vattenkanna som gör vattnet basiskt samt renar och tillsätter liten mängd bra mineraler. Tjohoo på den!
Det är en Alkaline Water Pitcher från märket VYV. Används flitigt både på jobbet och hemma :-)


Behöver jag nämna att kannan självklart är PBA och ftalatfri :-)

Här är ett grymt bra klipp TED talk klipp om hur mycket kemikalier vi har i oss och runt omkring oss samt hur det påverkar framtida generationer. Men ni kanske inte vill vet veta hur mycket kemikalier det finns idag i moderns bröstmjölk t.ex.... (förstår det, inte jag heller egentligen...)



Love :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar