söndag 9 november 2014

Detoxar hemmet steg 1: Tråd är det nya!

Som ni vet är jag en stor fan av att detoxa. Out with the old, bad stuff and in with the new healthy stuff, haha! Då har vi äntligen satt igång med att detoxa vårt hem. Jag har önskat detta väldigt länge och nu är det hög tid.

Detoxa hemmet steg 1: Bort med Wifi och trådlöst tack!

Jajamen, vi har gått ett steg tillbaka och skaffat tråd! Har läst fler och fler rapporter om att det kan vara skadligt med all den strålning vi har runt omkring oss, ständigt, hela dagarna. Mobilen nära huvudet, paddan ständigt inom räckhåll, 8 timmars arbetsdagar framför datorn och surf när man kommer hem.... Jag anser att vi har levt alldeles för kort i allt detta för att veta exakt hur det påverkar oss men det kommer fler och fler larm årligen som vi inte bara kan ignorera. Här får man ta ett eget ansvar och bestämma själv hur man vill förhålla sig. Jag tar det säkra för det osäkra och tycker det känns bättre att leva utan (så gott det bara går)!

Skaffar tråd
Läs mer om strålning och hur du kan skydda dig här.

Love!

1 kommentar:

  1. underbart tips. själv har jag kommit till insikt om mitt behov av bekräftelse och att bli sedd - o fick rent hus på köpet http://muslimskglutenochlaktosfri.blogspot.com/2014/11/fran-depression-till-insikt-och-ett.html

    SvaraRadera