torsdag 31 maj 2012

Inspiration och närodlat

I måndags var jag på Yes Groups fantastiska event med Jairek Robbins, han är en peak performance coach och har inspirerat mängder med människor till att uppnå sina drömmars mål och leva ett lyckligare liv (han är även son till Anthony Robbins, som är världskänd peak performance coach och inspiratör samt har coachat många både kända och okända personer). Kolla in http://www.jairekrobbins.com/


Jairek Robbins och jag!
Kolla in www.sayyes.nu och passa på att gå på inspirerande, positiva och peppande föreläsningar om hur man uppnår sina livs mål och helt enkelt mår bättre och är lyckligare i livet. Det är fantastiskt att det finns sådana grymma grupper och tillställningar. Mer sådant. Wow! Nu gäller det bara att ha klara tydliga mål och ta nästa steg :-)

Min ängel till kollega Anneli har inspirerat mig till att börja odla grönsaker och bär. Så nu växer det spenat, persilja, tomat och physalis hemma hos mig. Det ska strax bli lite gojibärsodling på det. Hittills har det bara varit både enkelt och kul. Är inte det helt fantastiskt. Mer närodlat och obesprutat kan det nästan inte bli, haha!

Sandras tomater, persilja och spenat på G

Kolla in dessa vackra växter gul pärontomat, röd bifftomat och en fantastisk physalis (jag som är helt tokig i incabär, wohoo!) som jag fick av Anneli. De stora växterna är Annelis, de små är mina nybörjarförsök (jag var lite sen i starten bara :-)

Annelis tomatplantor och physalis

Bäret med många namn gyllenbär/physalis/incabär på G :-)

Här kommer recept på sommarens green smoothie. Så gott och nyttigt gör en riktigt glad och fylld av energi. YES!

Green sommarsmoothie

1/3 ananas
½ mango
½ citron
1 äpple
2 nävar greens (ekologisk blandsallad, bladspenat el dyl)
2 stjälkar selleri
1-2 cm ingefära
Boosta med lite spirulina och nässelpulver (valfritt)
Vatten

Mixa i en blender, supergod energikick i solen!

Hälsosamt och nyttigt godis från Ombar, rå choklad. Yummie! Det här är de senaste smakerna :-) Powerful

2 kommentarer:

  1. Wow det växer så det knakar ser jag :-) , hemma hos oss växer det pumpa,tomater, paprika, en massa sallad, jordgubbar, rödbetor,blåbär, persilja och rosmarin. Visst är det roligt att odla ! Min pappa har varit bonde länge och har inspirerat mig till att varje år börja odla eget både i fönstret och ute i stora lådor.
    Ska ta bild på hur det ser ut hos mig just nu och lägga upp i min blogg :-) ska ta ditt tips och gå på lite inspirerande föreläsningar också :-)
    kram/Anna

    SvaraRadera
  2. Åh vad najz, visst är det supercoolt att odla själv. Men du är ju ett proffs, jag är bara nybörjare. Min önskan är att jag en dag kan odla så mycket att jag nästan skulle kunna leva på det (kanske inte realistiskt, vet inte) men jag drömmer om en liten trädgård. Man kan i alla fall odla en hel del hemma med lite krukor och blomlådor :-) Hoppas vi ses på något riktigt inspirerande event någon gång :-) kramar!

    SvaraRadera