lördag 19 maj 2012

Go green och en klassiker

Halleluja! Vilken härlig dag. Är helt slut i kroppen efter att ha tränat hårt och promenerat 1,5 mil. Ska göra detsamma imorgon men nu är kroppen bra mör, det blir tufft men det är en så sjukt skön känsla efter att man tränat hårt. Det känns otroligt gött att vara fysiskt trött. Oftast är man menalt trött efter en arbetsdag. Yes för att jobba med kroppen! :-)

Har tänkt på det på sistone att vi behöver mer mental vila och mer fysiskt arbete. Det skulle alla må betydligt bättre av. Meditera, vila, avslappning samt röra på sig varje dag löser många stressproblem och ökar verkligen välbefinnandet. Min käre pojkvän har köpt bikramyoga-lektioner åt mig. Är inte det en grym present?! Ta hand om din kropp, det är den värd!

Det är många som har frågor om köksprodukter och jag kan passa på att rekommendera Electrolux ULTRAMIX/PRO stavmixer med tillbehör. Den är grym och jag kan göra det mesta med den i köket. Vi körde slut på vår tidigare matberedare/stavmixer så det var verkligen dags att köpa en ny, haha.


Idag blev det raw sushi till middag och den tillagades i vår nya mixer, najz :-)

Till efterrätt körde vi en svensk klassiker: jordgubbar med (cashew)grädde. Så j-la gott jag tror jag dör, haha. Cashewgrädden gjordes också i mixern.

Cashewgrädde

2 dl cashewnötter
1 msk rårörd honung
1 tsk vanilj (vaniljstång eller äkta vaniljpulver)
1/2 pressad citron
1/2 dl vatten

Mixa allt i en matberedare/stavmixer. Klart!

Inte kan det gå en enda dag utan en green smoothie eller green juice. Gjorde en grym alkaliserande green juice idag och boostade den med lite nässelpulver. Det gör gott för kroppen särskilt efter en sådan aktiv dag som idag :-)

Sandys Go Green juice

2 stjälkar selleri
1 äpple
1/2 gurka
2 citroner
1-2 cm ingefära

Nu ska jag göra en portion jordgubbar med cashewgrädde till :-)

2 kommentarer:

  1. men OMG va gott det ser ut då!!!! Måste köpa ekologiska jordgubbar och cashewnötter o göra detta!!! :D Ska kolla ikväll när jag handlar haha.. hoppas de har!! : ))

    Den nya mixern ser ju grym ut också, behöver också en för min tribest blender har pajat totalt också efter 2 års intensivt användande haha... ; ) Men vi använder ju iaf våra kök eller hur ; )

    asså det är så jävla synd att inte jag bor i sthlm också för då kunde vi träffas och laga massa raw food ihop ju!!! det finns ju inte så många av dem som brinner för detta precis :P

    KRAM <3

    SvaraRadera