söndag 26 februari 2012

Sweet Sunday

Söndagar har blivit min heliga/helande dag. Startar dagen helt för mig själv i lugn och ro, mediterar eller lyssnar på helande ord från olika healers. Helt fantastiskt! Önskar just nu att jag började varje dag på samma sätt (det får bli mitt mål :-). Det är helt underbart med en stund för sig själv i lugn och ro med lugnande, helande ord.

Jobbar just nu på att införa meditation i min vardag. Sitter ca 15-20 min varje dag, rensar tankarna och ställer frågor som jag vill ha svar på. Jag ser det lite som att ställa frågor till mitt undermedvetna. Jag vet innerst inne vad som är bäst för mig och om jag verkligen lyssnar och frågar kommer svaren att visa sig för mig :-) Det är också ett helt underbart sätt att varva ner på efter jobbet och samla sig.



Mitt nya paket från Sporteopathy har kommit, YEY! Så nu knaprar jag piller, som bla innehåller D-vitamin, kalcium, magnesium samt äter pulver på kanel, ingefära, korngräs m.m. Yepp, och det känns toppenbra!


Pulver och piller specialdesignade för mig från Sporteopathy

Köpte nyligen träningskort på SATS och har verkligen kommit igång ordentligt, det är så j-la hääärligt! Wohoo! Ser verkligen fram emot passen efter jobbet då jag känner att kroppen verkligen behöver det som  mest (har lite svårt för morgonträning, men det är nog bara en vanesak ;-). Jag varierar mina pass jättemycket och SATS har hur många olika, roliga, spännande, utmanande pass som helst så det är svårt att inte ha kul :-) Just nu brukar jag köra Bodybalance, Pilates, Bodypump, Shape och ibland Zumba varje vecka. Hur kul som helst. Dessutom börjar jag få lite snygga muskler, inga bulkiga, stora (jag är rätt liten och smal av mig) men snygga tjejmuskler, YEY för mig!

Kan inte få nog av mina helande green juices! De gör underverk för kroppen.

Sandys granatäppel-greenjuice

1 granatäpple
ca 3 kvistar grönkål
1 lime
1 citron
1 cm ingefära
1-2 tsk hampapulver (valfritt)
1 tsk vetegräspulver (valfrittt)

Mixa i en slow juicer/råsaftscentrifug. Jag brukar boosta juicen med lite hampapulver (innehåller bla protein samt omega 3) och vetegräs. Det är toppen!



Pulver och superfoods köper jag på hälsokosten (Hornsgatans hälsokost), http://www.ravarubutiken.se/ eller Gryningens hälsokost. De har även börjat dyka upp lite här och där i vissa matbutiker som t.ex. Ica Maxi :-) Gött!

Lite rörigt men superfoods är på intåg i vanliga mataffärer :-)

Ha en underbar dag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar