torsdag 5 juni 2014

Hudvårdsfavoriter

Din hud är en reflektion av din inre ekologi. Att handla bra hudvårdsprodukter är inte alltid helt lätt.... Jag hade ett superfavoritmärke, som bara gjorde naturliga produkter: Levande Hud, vart har ni tagit vägen?
 
Jag försöker hålla mig till två enkla regler:
1. Så få ingredienser som möjligt (innehåller produkten mer än 8-10 ingredienser är det bara att lägga tillbaka varan i hyllan igen).
2. Kan man äta ingredienserna? Applicera inget på huden du inte skulle kunna äta. Är det inget för invärtes bruk är det med största sannolikhet inget för din hud heller. Bara för ett märke är ekologiskt behöver det inte vara det absolut bästa för huden.
 
 
My skin savers!
På resan ner till Maldiverna fick jag tag i hudvårdsmärket Kama Ayurveda som gör naturliga Ayurvediska produkter, helt fantastiska. Hittade dem även på nätet här.

Jag tvättar min hud med lagertvål och Clean Energy från Origins eller ansiktstvätt från Kama med lera och lakritsrot bl.a.

Jag brukar använda rasullera från Marocko till ansiktsrengöring eller som en renande mask.

Som hudkräm använder jag Kama's Miraculous Beauty Fluid eller kokosolja av bästa kvalitet tillsammans med kakaosmör. Toppen för huden :-)

Jag har aldrig haft så fin hud som nu, sedan jag började med naturliga hudvårdsprodukter och äta massa raw food.

Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar