torsdag 13 mars 2014

Sandra 2.0

Nu snart har jag kommit ikapp mig själv efter hemkomsten från den mest fantastiska resa vi har varit med om någonsin. Har haft massa plugg att ta igen då jag skriver tenta på lördag om fettsyror och aminosyror (jättespännande!). Dessutom har jag och maken uppgraderat oss efter alla böcker i personlig utveckling vi läst under semestern. Vi läser nästan bara uteslutande faktaböcker och böcker i personlig utveckling. Vi kände att vi verkligen ville bibehålla lugnet, balansen samt känna frid och glädje varje dag även här hemma i vardagen. Den största inspirationen fick jag från alla superbra böcker vi läst men framförallt Robin Sharmas "Munken som sålde sin Ferrari".

Med jetlagen på vår sida har vi börjat gå upp kl 5 på morgonen och startar dagen med ett glas varmt vatten och citronjuice samt lite MSM, sedan yoga och meditation inspirerad av Maansis fantastiska sessions på Maldiverna. Amazing! Sedan hinner jag plugga eller läsa en halvtimma innan det är dags att göra mig i ordning. Sjukt bra start. Kommer till jobbet i lugn och ro med världens bästa start på dagen! Vi älskar vår nya livsstil :-)

Det första jag gjorde när jag kom hem var att äntligen beställa efterlängtade ekologiska mattan Eco-Ion. Det är en miljövänlig matta som avger negativa joner vilket ska ökar kroppens förmåga att absorbera syre, motverkar depression och ångest bl.a. samt avlägsnar skadliga ämnen från luften. Hur bra är inte det?!?!? WOW! Beställde den från Ekofitness på nätet.



Bästa starten på dagen med nya yogaboken och yogamattan i högsta hugg
 
 
 
Världens mest vackra plats att yoga och meditera på, längtar tillbaka....
Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar