måndag 17 mars 2014

Blåbärssupersmoothie

Kursat hela helgen i Kinesiologi fantastiskt intressant! Nu håller jag på som bäst och testar mig fram vad min kropp behöver och helst inte ska ha. Himla bra och man kommer fram till väldigt intressanta saker :-)

Här kommer recept på helgens dundersmoothie med blåbär och ingefära. Yummie! Mitt bästa sätt att superladda inför en kurshelg. Chaga är min nya superfood no. 1. Supernyttig svamp som växer på björkar och innehåller mängder med näring och antioxidanter. En stor anledning till att jag är "hooked" är dess anti-aging egenskaper. Wow!

Bläbärs- och ingefärasmoothie

1 dl blåbär
1 cm ingefära
2 msk pumpafrön
1 msk linfrön
1 msk hampaproteinpulver
1 msk kokosolja
1/2 dl hallon (ev.)
1 msk maca (superfood som ger energi och verkar hormonstabiliserande)
1 msk chaga (supernäringsrik svamp, innehåller mängder med antioxidanter, anti-aging)
Vatten

Mixa alla ingredienser i en blender.

Dessa böcker tog jag med mig på min semester. Eckhart Tolle är fenomenal! Wow, vilken bok. Försöker verkligen att leva mer i nuet vilket såklart var betydligt lättare på semestern än hemma,

mitt upp i allt, men det är min dagliga övning :-)

Cameron Diaz hälsobok är snygg och intressant. Lite spännande hälsotips och snygg i hyllan :-)

Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar