måndag 12 september 2011

Galen eller?

Wow! Jag har blivit galen, eller nåt. Någonting har i alla fall hänt. Igår körde jag ett styrkepass sedan fick jag för mig att cykla till brorsan och hem igen ca 5,6 mil... Idag spinningpass. Haha, det känns i benen vill jag lova. Det är raw fooden eller något för det här har inte hänt mig ofta i mitt liv vill jag lova.

Har ni hört om 100 armhävningar-utmaningen? På hemsidan www.hundredpushups.com finns ett bra och enkelt program som de flesta kan klara av för att så småningom komma upp i 100 armhävningar! Coolt. Armhävningar är ett toppensätt att träna överkroppen på. Magen, armar, bröst m.m. Tar inte lång tid per dag. Ett jättebra sätt att komma igång eller utmana sig själv :-)

Inte konstigt att vår matkultur är så kass idag när man ständigt möts av detta i mataffären, svårt att stå emot när man är hungrig. Så trist att det ofta är billigast att äta skräpmat... Sedan jag började med råkost har mitt sug efter skräpmat och godis minskat. Visst unnar jag mig gottis ibland men har inga problem att stå emot detta längre, YEY för det!


Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Hahaha du är ju galen!!! Men va härligt det låter med 5.6 mil cykling ändå, kan tänka mig att du kände dig grymmt nöjd efteråt ; ) Spec med en smoothie hehe?

    Du borde läsa "Born to Run", handlar om löpningens ursprung och människans ursprung. VARFÖR vi springer och varför vi är där vi är idag som människor. och varifrån kommer det att vi springa maraton för skojs skull... Den är GRYMM. Har legat etta på försäljningslistan i USA i flera månader. Den är verligen underhållande och spännande!!! Håller på o läser sista sidorna nu... : ) Kolla här:
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185279129

    Stor KRAM!

    SvaraRadera
  2. Haha, YUPP! Det kändes riktigt bra efteråt :-) Jag har precis klickat hem boken, låter verkligen otroligt spännande och tack för tipset! :-) Läste om den på din blogg tidigare. Du måste höra av dig om du kommer upp till Sthlm någon gång! Skulle vara så kul att träffas :-)

    Ha det toppenbäst! Kram

    SvaraRadera
  3. NÄHE beställde du boken?! :D Shit va kul! Då borde ha fått den nu : )
    Åh jaa det tycker jag också. Kommer absolut att höra av mig om jag åker upp!! Önskade jag bodde i sthlm, är så himla fint och det finns så mkt man kan göra.... plus bra restauranger och affärer för vegetarianer o raw foodare hehe... =)

    Ha det toppenbäst du me!
    Kram

    SvaraRadera