onsdag 11 maj 2011

Lycka är lunchsallad i solen

Vilken grym sallad min pojkvän ordnat åt mig till lunch! Helt fantastiskt god :-) Gissa om jag blev lycklig. Förutom att den är otroligt hälsosam och mättande så är den dessutom supergod. Min favvosallad :-) Jag gör ofta sallader vilket kan låta tråkigt men man kan verkligen variera i oändlighet och det finns så otroligt mycket gott. Det blir ofta att jag gör sallad till lunch för att det är så enkelt och går fort att göra men till middag vill jag äta något annat och varierar då mellan raw gaspachos, guacamole dip med t.ex. vitkål, raw tacos, raw sushi, raw äppelpaj eller annat supergott!

Lunchsallad med granatäpple

1 granatäpple
1 mango
1 avokado
1/2 dl valnötter
1-2 nävar sallad (ekologisk salladsmix alt. spenat)
kallpressad olivolja

Skala grantäpplet och gröp ur innehållet (lite knepigt, men så värt det :-). Skala och hacka mango samt avokado. Lägg alla ingredienser i en skål och rör om. Avnjuts helst i solen så blir man riktigt lycklig. Lovar, try it!

Jag kan verkligen säga att ju mer raw food jag äter desto mer sugen är jag på nyttig och hälsosam mat samt desto mindre på godis och sötsaker. Mörk och rå choklad kan jag inte riktigt ge upp dock, bara periodvis... Min pojkvän sa häromdagen att han saknade mina smoothies och vår råkost när han var utomlands ett tag. Kan inte längre leva utan råkost, då skulle jag nog bli ganska olycklig tror jag :-)

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Åh va du skriver bra Sandra!! Jag håller verkligen med dej, sallader kan man variera i en oändlighet, det är bara fantasin som sätter stopp = )
    Det är supegott att göra nån slags paté av nötter eller frön och lägga det över nån sallad och hacka massa färska grönsaker över och bara njuta mmm : ))

    Kul att du pojkvän är så biten också!!! :D

    SvaraRadera
  2. Tack Emma, du är för go :-) Mmm.. paté på solrosfrön åt jag för första gången för ett tag sedan och blev så positivt överraskad över hur gott det var. Det är det som är så fantastiskt att raw food är så gott och jag blir lika glatt överraskad varje gång jag prövar något nytt, haha. BTW, ska du till Råkostfestivalen? :-D

    SvaraRadera