lördag 21 maj 2011

Bästa morgonen!

Wow, vilken härlig morgon jag har haft! Woo! Kände mig bra seg igår kväll på något konstigt sätt. Jag hade energi men ingen lust till annat än att bara softa, så jag softade :-) I morse, fortfarande lite seg, begav jag mig ut på en skön joggingtur. Det fick igång mig och hela resten av dagen. Mitt tips för den som känner sig seg och hängig så är det bara att pallra sig ut på en promenad/joggingtur eller varför inte till gymmet. Det får fart på hela dagen. Nu har jag energi med allt jag behöver ta itu med, bara att börja bocka av to-do listan ;-)

Min frukost i morse såg ut så här, en grym energigivande smoothie fullspäckad med antioxidanter och näring från acai och blåbär. Mums! Efter joggingturen drog jag i mig en super kick-ass green smoothie (recept kommer ;-)

Blåbär- och acaismoothie

1 dl blåbär
1-2 msk acaipulver
1 banan
2-3 dl vatten
1 msk kokosolja
ev. 3 msk hampafrön

Mixa allt i en blender och servera i ett glas. Drick och njut av en fantastisk näringsrik samt energigivande stund.

Acai är ett superbär från Amazonas som är fullspäckad med näringsämnen och mest känd för sitt rika innehåll på antioxidanter. Ger kropp och hjärna energi samt mental skärpa och fokus. Förutom mängder med vitaminer och mineraler innehåller den fibrer samt omega 6 och 9.

Både blåbär och acai innehåller otroliga mängder av antioxidanter, som bekämpar fria radikaler vilket skyddar oss mot sjukdomar, gör att vi lever längre samt motverkar rynkor t.ex. m.m. Bra va!

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar