tisdag 9 november 2010

Raw bovetecrunch

På Lines inrådan köpte jag Renée Voltaires Raw Bovetecrunch med kardemumma och fikon igår. Wow, vad gott det var! Fantastiskt bra som mellanmål eller snack, nyttigt och raw. Jag blev helt salig, tror bestämt att jag blivit beroende. Det är så grymt att det finns något raw snack att köpa och ha med sig när man blir lite småhungrig. Ok, den är dyr men det är faktiskt värt det. Köper hellre något nyttigt och gott än en massa skräpmat :-)





Igår kväll inhandlade jag och planerade inför en vecka som mestadels ska innehålla råkost. Jag blir så lycklig av raw food och att handla färglada grönsaker och frukt. På kvällen ordnade jag en supersmoothie bostad med bipollen och maca för extra näring och energi till kropp och själ. Smoothien gjorde jag på granatäpple, hallon och rå kakao. Mums så gott det kan vara att äta supernäringsrikt.

Jag gjorde även en fantastiskt god raw morots- och sötpotatispaj och här ser ni resultatet. Receptet hittar du här, det är Erica Palmcrantz som har delat med sig.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar