fredag 5 november 2010

Allt för hälsan

Äntligen fredag! Gick upp tidigt i morse för ett härligt morgonpass på gymmet. Det är störtskönt att träna på morgonen och ha det avklarat så att resten av dagen går åt till annat. Finns så mycket att hinna med ändå.

Världens bästa b-friend har ordnat biljetter till Allt För Hälsa-mässan den 12-14:e november på Stockholmsmässan, han vet vad som går hem hos mig :-) Jag har spanat in programmet lite snabbt och såg att Erica Palmcrantz har en aktivitet på fredagen där hon ska prata om raw food efterätter, wow, vad spännande! Det vill jag inte missa. Spana in hemsidan med information och program här: http://www.alltforhalsan.se/ Jag är också lite sugen på att se Make-Up showen av Nvey Eco, som bara har naturliga produkter samt upptäcka lite yoga- och matinspiration. Hade önskat att det fanns mer om raw food på mässan men det kanske kommer i framtiden, det är jag helt säker på. Raw food breder ut sig mer och mer i Sverige samt fler och fler upptäcker fördelarna med att äta naturlig mat fullproppad med vitaminer och näring. Det är klart vi blir sjuka, har hål i tänderna, får diabetes, blir överviktiga, orkeslösa o.s.v. när vi inte får i oss det kroppen behöver.

Jag gjorde igår det jag inte borde ha gjort, jag åt en pizza på Pizza Hut. Det händer inte ofta kan jag säga men jag märkte verkligen av den imorse när jag vaknade. När man äter mer och mer raw food blir kroppen mycket känsligare och känner genast av det du stoppar i dig. Det är helt fantastiskt, man märker rent kroppsligt när man äter något som är bra och man känner av vad kroppen behöver just nu. När jag vaknade hade jag påsar under ögonen, kände mig uppsvullen och inte alls lika pigg. Jag fick t.o.m. kommentarer på jobbet att jag såg trött ut :-( Jag märkte också att jag inte tyckte att pizzan var lika god som jag brukade tycka. Näe, får bli raw pizza framöver och bättre planering så man inte hamnar där när hungern slår till :-)

Vatten ochYerba mate finns nästan alltid vid min sida på jobbet. Yerba, har jag skrivit om tidigare, är ett fantastiskt te som innehåller mängder med antioxidanter och håller dig pigg. Gött! Jag ska skaffa mig en riktig te-kopp, det är fasligt vad pappersmuggar det går åt på arbetsplatsen... Tänk på vår miljö och skogen, den klarar vi oss inte utan!

Ha en alldeles fantastisk fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar