måndag 8 november 2010

Morgonyoga och ett till smoothierecept

Jag är ju som ni säkert märkt helt besatt av mina morgonsmoothies så här kommer ännu ett grymt recept. Jag gör mina recept efter en grund sedan lägger jag i det jag har hemma eller det jag känner för just då. Detta är nog det bästa sättet att få i mig något raw, nyttigt, näringsrikt och gott.

Glad-smoothie!

1 dl bovete (blötlagt)
1 msk linfrön (blötlagt)
1 banan
Guava
Havtorn
Apelsinjuice (alt. vatten)
Kokosolja (alt. olivolja eller hampaolja)
1 msk camu camu (superfood som innehåller mängder med c-vitamin, valfritt)
1 msk maca (superfood som ger dig extra energi och näring, valfritt)

Lägg bovete och linfrö i en skål med vatten över natten (ca tredubbel mängd med vatten). På morgonen när du vaknar häll alla ingredienser i en mixer/blender. Mixa allt och servera i ett glas :-)


Denna smoothie innehåller pumpafrön istället för bovete

Söndagen bjöd på morgonyoga, det var helt magiskt. Hela kroppen mår så bra av det men det är också väldigt fysiskt utmanande. Jag föredrar ashtanga yoga framför de andra yogaformerna just för att den är mer fysiskt krävande samtidigt som den bidrar till ett inre lugn. Ashtanga yoga gör dig stark och smidig samt är utrensande för kropp, muskler och leder bl.a. Det finns många olika yogaskolor att välja mellan, jag har t.ex. gått på Ashtanga Yoga Stockholm på Kungsholmen (T-Rådhuset).

Funderar över om jag ska yoga efter jobbet idag eller köra lite kondition. Hmm.. just nu lockar yoga mer trots att jag har känningar i kroppen efter igår ;-)

Ha en underbar kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar