fredag 9 maj 2014

Macacos Acai bowl

Igår var jag och hälsade på hos Macacos Acai och blev servererad deras fantastiskt goda Acai bowl till frukost. Soo good! Macacos är ett helt fantastiskt företag som INTE tummar på kvalitet och vars vision är att även svenskarna ska äta superbäret acai till frukost, lunch eller middag. Helt fantastiskt tycker jag.

Acai är ett enastående superbär som rankas som nr 1 (bland annat av Oprah). Dels för det otroligt höga innehållet av antioxidanter, näring och främst mineraler. Acai innehåller nästen inget fruktsocker. Det finns mängder med studier om bärets fördelar och hur det kan förbättra vår hälsa.

Macacos Acai näringsboost från Amazonas!
Tjejerna bakom Macacos har en fantastisk energi och kvalitetstänk genom hela kedjan. Det är viktigt för dem att deras Acai är av bästa kvalitet och innehåller högsta möjliga mängd antioxidanter och näring. Köper du Macacos, köper du också kvalitet! Det var helt fantasiskt att höra dem berätta om deras resor till amazonas i Brasilien och hur de i flera år arbetat på att ta fram den absolut bästa produkten.

Vackra brasilianskor står bakom Macacos Acai
Vart hittar man Macacos Acai

Macacos acai bowls lanseras på cykelcafet Le mond, Folkkungagatan, nu på lördag. I samband med att det är cykelns dag! Eventet pågår mellan 9.30-17.00. Det kommer finnas acai att köpa, även goodiebags och dj:s på plats. Don't miss it!

Acai bowls finns även att köpa på 654a på söder. Adress: Nytorgsgatan 27.



Recept: Macacos Acai bowl

1 pkt Macacos Acai
1-2 bananer
1-2 dl mandelmjök (valfritt)
1 msk honug eller agave

Mixa i en blender eller med stavmixer. Smakar så gott! Toppa gärna med musli, frukt, bär, chokladnibs, gojibär, nötter, frön eller kokos. Här får fantasin helt enkelt sätta stopp.


Acai bowls

 
Färsk, fräsch topping såklart!
 

Min acai bowl
 
Köp deras superfina armband gjorda på acaibärets kärna. Hela vinsten på dessa smycken går oavkortat till en ambulansbåt mitt i Amazonas djungel i Brasilien. Min man använder redan mitt armband så jag får köpa flera, haha :-)
 


Snygga armband och halsband, handmade!
 
Love Macacos Acai!

2 kommentarer:

  1. Long life to Açaí in Sweden! Viva Macacos!!!

    SvaraRadera
  2. Gott recept! Läs gärna mer på min blogg för lite inspiration till acai bowls :)

    http://acai-bowl.se/acai-bowls/

    /W

    SvaraRadera