lördag 9 augusti 2014

Min egen hudkräm

Jag är egentligen rätt opysslig av mig men jag tröttnade så totalt på det dåliga utbudet av bra hudvård. Jag gjorde min egen hudkräm själv helt enkelt. I'm sorry men vanlig ekologisk hudkräm duger inte. Bara det bästa är gott nog! Det var superenkelt att göra och jag fick den precis som jag vill ha den :-) Sjukt nöjd!

Kokosolja kan man använda till i princip allt och är det absolut bästa man kan ha för huden. Anti-aging, anti-bakteriell och återfuktande utan att göra huden fet. Kakaosmör är också extremt bra som hudvård. Mjukgörande och bevarande. MSM är en riktig skönhetsxxx som man kan använda både invärtes och utvärtes. Havtorn har också många extremt bra vårdande egenskaper, innehåller mycket antioxidanter och verkar anti-aging bland annat.

Sandys superhudkräm

2 msk kokosolja
1 msk kakaosmör
1 tsk MSM
1 tsk jojobaolja
1 tsk havtornsolja
1 krm grapefruktolja

Smält kokosolja och kakaosmör i ett vattenbad i max 47 grader Celsius. Mortla MSM-pulvret så att det blir riktigt fint. Blanda sedan alla ingredienser i en skål, häll upp i din burk och låt stelna. Klar för användning.





Kakaosmör och kokosolja köper jag från GO FOR LIFE.

6 kommentarer:

  1. Vad är MSM? Vill även tipsa om att tvätta ansiktet med honung (Eko ofc)! Min hud älskar det! =)

    SvaraRadera
  2. Hej Har gjort din underbara hudkräm men upplever att msm gärna lägger sig i botten på "burken" Har du något tips hur jag ska förhindra detta Har kört msm i mortel men de vill sjunka ner ändå Vänligen Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vispar du medans den stelnar? Om inte testa det :) iaf tills den blivit mer krämig!

      Radera
  3. Precis som Unknown gör mitt MSM likaledes.

    SvaraRadera
  4. Förvara kallt så att den håller sig stel och ingredienserna åker inte omkring i burken

    SvaraRadera