onsdag 12 februari 2014

Red greatness

Är helt hooked på rödbetsjuice då flera hälso- och näringsgurus talar mycket om dess fördelar bl.a. bra för njurar, lever och motverkar åldrandet m.m :-) Jag brukar juica nästan varje dag och tycker att jag verkligen får lyster i hyn av mina juicer. Här kommer recept på min favorit hälsodryck.

Supergod hälsodryck på rödbetor.
Super beetroot juice

1 rödbeta (ekologisk)
1 citron
1 cm ingefära
1-2 nävar grönkål (valfritt)
2 stjälkar selleri
1/3 gurka
1/2 äpple 





Rödbetschips torkade torkmaskinen ca 42 grader i 6 timmar. Så gott!
Love!

2 kommentarer:

  1. Intressant! Vad tycker du är mest effektivt, fruktjuicer eller grönsaksjuicer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar definitivt grönsaksjuicer mest. De ger mer effekt, har högt näringsinnehåll och inte lika mkt fruktsocker. Blander med en bit frukt ibland för att få till smaken. Gott och superdupernyttigt :-)

      Radera