tisdag 15 mars 2011

Energi på eftermiddagen

Jag har ett sådant skönt flow just nu! Har mer energi än på länge och är störtsugen på att träna. Jag har lyckats pallra mig upp tidigare på morgnarna för att gå till gymmet utan större problem och har mer energi på kvällarna än vanligt. Weeeeee! Det som har fått mig att känna så här är kosten (mkt. raw food), träningen, extra tillskott av d-vitamin, 1-2 stora glas vatten på morgonen och bra påfyllning av vätska under hela dagen.

Enkla tips för mer energi:

1. Dricka vatten! Varje morgon när jag vaknar dricker jag 1-2 stora glas och ser till att få i mig tillräckligt med vätska under resten av dagen. När energin dippar beror det ofta på vätskebrist, ta ett glas vatten nästa gång (för en extra boost lägg till MSM i ditt vatten).
2. Green smoothie på eftermiddagen. Energin dippar oftast mellan 15-16-tiden, då laddar jag med en god green smoothie! Wow, vad bra jag mår efter det :-)
3. Rör på dig, om så en liten promenad under lunchen alt. före eller efter jobbet.

Ok, det krävdes ingen Einstein att komma på det där men glöms lätt bort mitt i all vardagsjäkt. Så enkla saker är oftast precis det som behövs.

Någon som har flera energitips?

Enkel green smoothie

1/2 mango
1 äpple
2-3 nävar bladgrönt (spenat, mangold, ruccola t.ex.)
vatten

Lägg ingredienserna i en blender/mixer, fyll på med vatten så att ingredienserna precis täcks. Mixa, voila!


Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar